Naslov projekta: Dvig kakovostne integrirane oskrbe
Akronim: KIO
Trajanje: 1. 3. 2019 - 30. 6. 2019
Pedagoški mentorici: Andreja Draginc in doc. dr. Nevenka Kregar Velikonja
Delovna mentorica: Simona Špes Šajn
Študenti:
Eva Plut - Zdravstvena nega - Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede
Kristina Kusić - Zdravstvena nega - Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede
Arijeta Murseli - Zdravstvena nega - Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede
Jovana Eminović - Zdravstvena nega - Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede
Klavdija Kek - Zdravstvena nega - Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede
Anja Bonifer - Zdravstvena nega - Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede
Anže Kimovec - Pravo - Univerza v Ljubljani Pravna fakulteta
Tadeja Urbas - Pravo - Univerza v Ljubljani Pravna fakulteta
Alja Dravinec - Socialna pedagogika - Univerza v Ljubljani Pedagoška fakulteta
Adelisa Ramić - Upravljanje in poslovanje - Univerza v Novem mestu Fakulteta za ekonomijo in informatiko
Diana Šubic - Pravo - Univerza v Ljubljani Pravna fakulteta
Problem: Dom starejših občanov Novo mesto ugotavlja, da s storitvami pomoči na domu ne morejo zadovoljiti vseh potreb uporabnikov, saj njihovo število kot tudi število storitev narašča, vsi uporabniki z navedenimi storitvami niso zadovoljni, želijo si kvalitetnejše obravnave, soočajo se s kadrovsko podhranjenostjo. Že vrsto let izvajajo storitev pomoč na domu, pri čemer pa je nabor teh storitev omejen le na socialno oskrbo. Formalne izvajalke, to so socialne oskrbovalke, ne morejo in ne smejo izvajati drugih storitev, ki bi jih nekateri izmed njih tudi potrebovali (pomoč in nadzor nad jemanjem zdravil).
Potrebe: Starejši potrebujejo kvalitetnejšo oskrbo na domu. Uporabniki storitev na domu kot njihovi svojci potrebujejo informacije s področja pravne zaščite starejših. Izvajalci pomoči na domu potrebujejo dodatno usposabljanje oz. izobraževanje s področja nege in oskrbe ter pravnega varstva, da bodo storitve na domu uporabnikov izvedene kvalitetnejše. Partner si želi izvesti srečanje uporabnikov pomoči na domu, s čimer bodo prispevali k širjenju socialne mreže starejših, druženju, preprečevanju osamljenosti starejših.
Aktivnosti in rezultati: Izvedli smo raziskavo o zadovoljstvu in kakovostni obravnavi uporabnikov pomoči na domu. Rezultati raziskave sicer kažejo na splošno zadovoljstvo uporabnikov z izvajanjem pomoči na domu, a se kaže predvsem slabše zadovoljstvo uporabnikov zaradi menjavanja kadra. V drugem delu raziskave smo ugotovili, da je znanje uporabnikov pomoči na domu o pravicah iz javnih sredstev kot iz dedovanja pomanjkljivo in potrebujejo dodatne informacije s teh področij. V ta namen smo pripravili zloženki za uporabnike pomoči na domu o pravicah iz javnih sredstev in informiranje uporabnikov pomoči na domu o dedovanju. Dodatne informacije bodo uporabniki lahko prejeli od socialnih oskrbovalk, za katere smo v času projekta izvedli delavnico s tega področja. Izvedli smo izobraževanje z delavnicami za izvajalce pomoči na domu tudi s področja prve pomoči (ukrepanje ob poslabšanju zdravstvenega stanja uporabnika, ukrepanje ob padcu ali poškodbi, ukrepanje ob življenjsko ogroženemu uporabniku) in komunikacije med uporabniki in izvajalci, z vključitvijo etičnih načel. S tem so izvajalci pomoči na domu pridobili dodatna znanja.
Študentke so skupaj s socialnimi oskrbovalkami izvajale pomoč na domu uporabnikov. Pri nudenju pomoči uporabnikom so študentke predajale znanje s področja zdravstvene nege starostnika izvajalkam oskrbe, bile pa so jim vsekakor tudi v pomoč pri izvedbi storitev. Oskrba pomoči na domu je bila zaradi izvedenih delavnic in vključitve študentk s področja zdravstvene nege kakovostnejša. Uporabniki so bili zadovoljni z vključitvijo študentk v oskrbo na domu in menijo, da je njihovo sodelovanje prispevalo k zadovoljstvu z oskrbo na domu, k boljšemu počutju in zdravju uporabnikov po izvedenih aktivnostih. Izvedeno je bilo tudi 1. srečanje uporabnikov pomoči na domu.