Higher Education for All: Learning Environments built on Trauma-Informed Teaching and Communication
Naslov v slovenskem jeziku: Visokošolsko izobraževanje za vse: učna okolja, temelječa na poučevanju in komunikaciji na podlagi travmatičnih izkušenj
Akronim projekta: HEAL
Razpis: KA220-HED - Cooperation partnerships in higher education - Call 2023 Round 1
Številka projekta: 2023-1-RO01-KA220-HED-000167223
Nosilec: National University of Science and Technology POLITEHNICA Bucharest (Romania)
Partnerji:
- Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede (Slovenija)
- Trinity College Dublin (Irska)
- The University of Ioannina (Grčija)
- EQUALINE (Grčija)
- Association for Social Economy and Lifelong Learning (Romunija)
Celotna vrednost projekta: 250.000,00 EUR
Podatki o financiranju: Projekt sofinancira Evropska unija.
Začetek: 1. 11. 2023
Konec: 31. 10. 2025
Kontaktna oseba: Sabina Krsnik, sabina.krsnik@uni-nm.si, 07 393 00 21
Opis projekta
HEAL je projekt, katerega cilj je ustvariti bolj vključujoč sistem visokošolskega izobraževanja, ki podpira potrebe vseh študentov, vključno s tistimi, ki so morda doživeli travmo. Travma lahko pomembno vpliva na študentovo akademsko uspešnost, duševno zdravje in dobro počutje, zato je ključnega pomena, da so visokošolski strokovnjaki opremljeni s potrebnimi veščinami in znanjem za zagotavljanje TTC. Travma lahko vpliva na sposobnost študenta, da se osredotoči, prikliče informacije in opravi akademske naloge, kar vodi v upad akademske uspešnosti. Težave z duševnim zdravjem, kot sta depresija in anksioznost, lahko nastanejo tudi zaradi travme, kar vpliva na sposobnost študenta, da se spopade s stresom in se vključi v pozitivno vedenje. Poleg tega lahko travma ustvari občutek nevarnosti v kampusu, kar povzroči težave pri sodelovanju v izven šolskih dejavnostih. Marginalizirani in premalo zastopani študenti so še posebej občutljivi na travme in se lahko soočajo z dodatnimi ovirami pri dostopu do podpornih storitev, kar še poslabša obstoječe neenakosti v visokošolskem izobraževanju.
Glede na študijo, ki jo je objavil Journal of Interpersonal Violence, je približno 60 % študentov v življenju doživelo vsaj en travmatičen dogodek. Poleg tega lahko travma trajno vpliva na posameznike in je bila povezana z vrsto negativnih izidov, vključno z depresijo, anksioznostjo, zlorabo substanc in samomorom. Kljub razširjenosti in vplivu travme med študenti veliko visokošolskih strokovnjakov morda nima potrebnega usposabljanja in sredstev za učinkovito podporo študentom, ki so doživeli travmo. To lahko ustvari precejšnje ovire za akademski uspeh in prispeva k manj vključujočemu visokošolskemu sistemu. Politika Evropske komisije o visokem šolstvu, znana kot bolonjski proces, priznava pomen spodbujanja učenja, osredotočenega na študente, in ustvarjanja vključujočih visokošolskih sistemov. Bolonjski proces poudarja potrebo, da visokošolske institucije upoštevajo različna ozadja in potrebe svojih študentskih populacij ter zagotovijo ustrezne podporne storitve. HEAL se usklajuje s cilji bolonjskega procesa z zagotavljanjem celovitega programa usposabljanja in smernic za TTC, ki jih je mogoče vključiti v obstoječe podporne storitve za ustvarjanje bolj celovitega pristopa k oskrbi študentov.
Poleg tega lahko HEAL z vzpostavitvijo mreže visokošolskih institucij, ki so zavezane praksam, ki temeljijo na informacijah o travmi, olajša stalno sodelovanje in izmenjavo najboljših praks v različnih institucionalnih in kulturnih kontekstih. S spodbujanjem bolj vključujočega in podpornega učnega okolja lahko HEAL prispeva k izboljšani akademski uspešnosti, duševnemu zdravju in dobremu počutju med študenti.
Cilji
Razviti obsežen program usposabljanja in smernice za poučevanje in komunikacijo s študenti, ki so doživeli travmo, z namenom da bi strokovnjakom v visokem šolstvu pomagali pri zagotavljanju programov, ki ustrezajo potrebam tovrstnih študentov.
Specifični cilji:
- Izboljšati vključenost in učinkovitost visokošolskih sistemov s podpiranjem potreb vseh študentov, zlasti tistih, ki so doživeli travmo.
- Ugotoviti morebitne vrzeli v podpornih storitvah za študente, ki so doživeli travmo s pomočjo medsektorskega in meddržavnega sodelovanja.
- Oceniti trenutno razpoložljive storitve podpore študentom, vključno s storitvami duševnega zdravja in svetovanjem, z namenom ugotoviti področija, kjer je potrebna dodatna podpora.
- Integrirati prakse TTC v obstoječe podporne storitve, z namenom ustvariti bolj celostni pristop podpore študentom.
- Oceniti vpliv praks TTC na akademske dosežke, duševno zdravje in dobro počutje študentov, z namenom prispevati k večjemu številu dokazov, ki podpirajo izvajanje praks, ki temeljijo na travmah v visokošolskem izobraževanju.
Pričakovani rezultati
- Razvoj in pilotno testiranje celovitega programa usposabljanja in smernic za prakse TTC, ki jih lahko izvajajo visokošolski strokovnjaki za boljšo podporo študentom, ki so doživeli travmo.
- Povečana inkluzivnost in učinkovitost visokošolskih sistemov, kar ima za posledico izboljšano akademsko uspešnost, duševno zdravje in dobro počutje za vse študente, zlasti tiste, ki so doživeli travmo.
- Identifikacija morebitnih vrzeli v podpornih storitvah in področjih, kjer so potrebni dodatni viri in usposabljanje.
- Integracija praks TTC v obstoječe podporne storitve za ustvarjanje bolj celovitega in učinkovitega pristopa k pomoči učencem, ki so doživeli travmo.
- Izboljšano duševno zdravje in dobro počutje študentov, kar vodi v bolj pozitivno in spodbudno učno okolje.
Izjava o omejitvi odgovornosti:
Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.